کتابخانه عمومی نیمروز زابل


آخرین مطالب

جمع خوانی کتاب ادب نبوی

شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۶ ب.ظ

 به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت جلسه جمع خوانی کتاب " ادب نبوی" با حضور جمعی از اعضای کتابخانه در روز دوشنبه مورخ 12/09/1397 در محل کتابخانه عمومی نیمروز زابل برگزار گردید.

یکی از راههای گسترش فرهنگ مطالعه در بین جوانان برگزاری جلسات جمع خوانی کتاب می باشد. سپس هر کدام از اعضا تعدادی از صفحات کتاب را قرائت کردند.

اعضای شرکت کننده در جلسه به شرح زیر است:

1.      ابوالفضل خوش سیمائی

2.      علیرضا هنردوست

3.      دانیال دهمرده

4.      امیرحسین پهلوان

5.      سجاد شهرکی

6.      محمد میرشکار

7.      رامین کوهکن

معرفی کتاب

عنوان: ادب نبوی

نویسنده: مجتبی تهرانی

ناشر: موسسه فرهنگی پژوهشی مصابیح الهدی

سال انتشار: 1391

رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله از دو شیوة مستقیم و غیرمستقیم به انتقال ادب الهی که به آن مؤدب شده بودند به مؤمنین و دوستداران شان پرداختند که حضرت آیت الله تهرانی، این دو راه را بررسی می‌کنند.

این کتاب شرح کامل حدیث شریف نبوی است که در جلد نخست آن، پیامبر امین صلی‌الله علیه و آله، شش نکتة مهم که بی رعایت ‌آن‌ها، تربیت راستین ممکن نیست را به امیرمؤمنان علیه‌السلام به‌عنوان میزان و نمایندة همة مؤمنان موحّد توصیه می‌کنند که شامل بخشش مال و جان در راه دین، نماز، روزه، صدقه، صدق و کذب و ورع می‌شود.

جلد دوم کتاب شامل سفارشات پیامبر به این امام همام در خصوص اهل بیت مبیّن قرآن، آداب خلوص، ‌تفکّر، تطبیق در قرآن و آداب قرائت و ترتیل قرآن است و البته نخستین شرط برای شاگردی مکتب هادی ادب نبوی، دوری از هرگونه شرک و کفر و نفاق و ایمان به ذات یگانة باری تعالی است.

 این مباحث در ۳۰ جلسه ارائه شده است که ۹ جلسه اول آن در جلد اول و سایر جلسات در جلد دوم آمده است

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۴
مهین آبیل کاظمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی