کتابخانه عمومی نیمروز زابل


آخرین مطالب

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

طرح بخشودگی جرایم دیرکردی

( به مناسبت هفته کتاب)

 اعضای که نسبت به بازگشت کتب در دست امانت خود از تاریخ 23 تا 30  آبان اقدام نمایند؛

 مشمول طرح بخشودگی جرایم دیرکردی قرار خواهند گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۸ ، ۱۶:۱۷
مهین آبیل کاظمی

 

طبق روال سالهای پیش امسال نیز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روز 25 آبان ماه کتابخانه به صورت رایگان عضو جدید می پذیرد.

علاقه مندان به عضویت می توانند روز 25 آبان از طریق آدرس اینترنتی زیر

http://www.samanpl.ir/

نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نموده و با در دست داشتن مدارک لازم از قبیل کپی شناسنامه یا کارت ملی و یک قطعه عکس و پرداخت 10000 ریال برای صدور کارت عضویت به کتابخانه عمومی نیمروز زابل مراجعه کنند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۸ ، ۱۲:۴۱
مهین آبیل کاظمی

نمایشگاه کتاب به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت در کتابخانه عمومی نیمروز زابل برگزار شد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۸ ، ۱۲:۰۴
مهین آبیل کاظمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۸ ، ۱۰:۲۵
مهین آبیل کاظمی

در تاریخ 1398/08/19 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بازدید از کتابخانه توسط دانش آموزان پایه ششم دبستان پسرانه سما انجام شد و بخشهای مختلف، نحوه عضویت، امانت و هچنین توضیحاتی درباره بخش سیستان شناسی به دانش آموزان توسط کتابدار کتابخانه ارائه شد که در پایان مربی مربوطه توضیحاتی درباره استاد گلستانه و آثار ایشان ارائه دادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۲:۰۸
مهین آبیل کاظمی

در تاریخ 1398/08/19 پیش دبستانی سما از کتابخانه عمومی نیمروز زابل بازدید کردند که بخشهای مختلف کتابخانه توسط کتابدار کتابخانه معرفی شد و همچنین کلاس قصه گویی نیز برگزار شد که دو قصه از کتاب 30 قصه 30 شب نوشته مژگان شیخی توسط کتابدار کتابخانه برای دانش آموزان قصه گویی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۱:۳۷
مهین آبیل کاظمی

در تاریخ 1398/08/19 نشست کتابخوان مدرسه  ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه غیر انتفاعی پسرانه سما با حضور دانش آموزان کلاس پنجم برگزار شد. که در طی برگزاری این نشست 5 نفر از دانش آموزان کتابهای را که از قبل مطالعه کرده بودند برای سایر دانش آموزان معرفی کردند و در پایان هدایای به آنها تقدیم شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۰:۵۷
مهین آبیل کاظمی

 

 

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) تمامی کتابخانه های عمومی کشور در روز پنج شنبه 16 آبان تعطیل می باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۵:۴۷
مهین آبیل کاظمی

روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

  • تبعید امام خمینی به ترکیه 13 آبان 1343
  • روز دانش‌آموز 13 آبان 1357
  • تسخیر لانه جاسوسی ـ روز مبارزه با استکبار جهانی 13 آبان 1358

در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند.

صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.

این جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. ساعت 11 صبح، مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حالی که به سختی نفس می‌کشیدند، صدای خود را رساتر کرده و با فریاد الله‌اکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند. در این هنگام تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. در این روز، 56 نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.

حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند: «... عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ... ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.»

به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام «روز دانش‌آموز» نام‌گذاری شده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۴:۴۹
مهین آبیل کاظمی

عــالـم امــروز پــر از مـاتــم و رنــج و مــحن اسـت
گـرد غـم بـر سـر هـر محـفل و هـر انـجمن اسـت
این چه شور است که بر پا شده در ارض وسـماء
این چه سوز است که در سینه هر مرد و زن است
بــانــگ و فـریــاد بــه گــوش آیـــد از افــلاک مـگـر
رحــلت خــــتم رســولان و عـــزای حـــسـن اسـت

             ***********************************

رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بر تمام مسلمین جهان تسلیت باد...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۸ ، ۱۱:۲۳
مهین آبیل کاظمی