کتابخانه عمومی نیمروز زابل


آخرین مطالب

معرفی کتاب "کربلا میقات منتظران"

يكشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۳ ب.ظ

کتاب «کربلا میقات منتظران» نوشته علی هراتیان ازسوی انتشاران عطر عترت قم روانه بازار نشر شده است.

پیوند مکتب عاشورا و انتظار، یادآور شدت ارتباط و پیوند آن دو محور حرکت، و آن دو انسان بی‌نظیر و آن دو امام معصوم است. چنانکه یادآور پیوند و اتصال عمیق بین جریان کربلا با ظهور حضرت مهدی(عج) می‌باشد. و به تعبیر دیگر جریان جگر خراش کربلا «کنش» و جریان عظیم ظهور و قیام ولی عصر(ع)، «واکنش» آن است.
از این‌رو، عکس‌العمل با خود عمل از نظر ظرفیت، توان، توسعه و گستردگی تناسب کامل دارد. اگر آن روز ظلم و ستم به نهایت رسید و امام حسین(ع) بی‌باکانه همه آن بلاهای فوق طاقت را تحمل فرمود. حضرت ولی عصر(عج) نیز حرکتی عظیم خواهد داشت که طوفان آن همه جا را فرا بگیرد و امواج خروشان آن، دریای بیکران هستی را به خروش آورد و جبران آن جنایت‌ها و ستمگری‌های بی‌حساب را بنماید. دشمنان امام حسین(ع) را به کیفر عمل خطرناکشان برساند و قلب آن امام معصوم و یاران وی را شادمان گرداند.
بررسی پیوندهای معنوی میان کربلا و مسأله ظهور امام مهدی(ع) در کتاب «کربلا میقات منتظران» مورد تأکید است. در این نوشتار بر این مسأله تأکید شده است که اگر فرهنگ عاشورا تقویت شده و شور حسینی و اقامه عزای امام حسین(ع) و پیام عاشورا زنده بماند می‌توان به ظهور عافیت‌مندانه امام مهدی امید بیشتری داشت، زیرا دو فرهنگ عاشورا و ظهور پیوندی عمیق و ناگسستنی با یکدیگر دارند.
نویسنده ظهور را پایان غم شیعه دانسته و یکی از تکالیف مهم در عصر غیبت را زنده نگه‌داشتن نام و پیام عاشورا عنوان کرده و کربلا را معبری به سوی ظهور معرفی نموده است. وی بر زیارت امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) تأکید کرده و معتقد است که خون حسین ضامن فرج بوده و هر کس ندای یا حسین بر لب دارد برای او فرج حاصل می‌شود.
وی روایاتی درباره ظهور ذکر کرده و ارتباط عاشورا و قیام امام حسین(ع) با قیام امام مهدی(ع) را از لابه‌لای این روایات استخراج کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۱
مهین آبیل کاظمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی